Prima Pagina - Scopul Asociatiei -- Program 2007 -- Flora Parangului -- Muntii Parang -- Revista Drumetul -- Contact

Cu bicicleta pe Parangul Mic

Bogdan Robert

Sunt multe moduri de a petrece timpul liber oferit de vacantele scolare , dar pentru un iubitor al ciclismului nimic nu se poate compara cu o excursie pe bicicleta . Dar daca ea are si ceva deosebit cu atat mai bine . Desi la noi inca nu exista posibilitatea de a achizitiona un echipament adecvat , tot mai multi tineri au inceput sa practice excursiile montane pe bicicleta , unul dintre acestia fiind si eu . De aceea m-am hotarat intr-o zi insorita de sfarsit de august sa incerc sa ,, cuceresc " pe bicicleta varful Parangul Mic ( 2076 m altitudine) .

Plecarea in temerara incercare am facut-o de dimineata , pedaland cu spor pe drumul ce urmeaza valea paraului Maleia pana la Cabana Rusu , de unde am continuat urcusul pe drumul ne-asfaltat ce duce la Complexul Turistic Parang . Vremea buna lipsita de nori m-a ajutat sa parcurg intr-un ritm destul de sustinut drumul pana la harta montata de noi in locul de belvedere , aici un popas s-a dovedit a fi necesar .

In timp ce ma odihneam am analizat din priviri un eventual traseu pe care sa ajung mai usor in varf . Am hotarat sa merg pe curba de nivel si sa abordez varful de pe creasta , insa aceasta varianta s-a dovedit a fi destul de anevoioasa . Intr-un final am atins varful ,iar datorita vremii bune am putut admira intregul lant muntos . Drumul de intoarcere nu a fost mai putin spectaculos . Dupa o coborare pe cinste am ajuns la Cabana Rusu , de unde am urmat traseul marcat cu banda rosie . Peisajul ce incepea sa-si imbrace haina de toamna te imbia sa te opresi mai la tot pasul . Cand am ajuns in oras cam pe la ora 18 norii au inceput sa acopere varfurile parca pregatindu-se de culcare .

Cu sentimentul bucuriei , dar si obosit , am privit chipurile treca-torilor, erau aceeasi oameni grabiti care refuza sa vada frumusetea de langa ei .